2012. november 19., hétfő

Égetett tészta

Azaz a képviselőfánk tésztájának receptje következik, ígéretem szerint. Bónuszként hozzá, egy másik bejegyzés is, ami a képviselőfánk oldalági rokonságát mutatja be: a sonkakrémmel és sajtkrémmel töltött  fánkocskákat.



Égetett tészta hozzávalói: 
20 dkg liszt
10 dkg zsír
5 egész tojás
2 dl víz
1 csipet só

Egy fazékba 2 dl vizet öntünk, hozzáadjuk a zsírt és a sót, majd melegíteni kezdjük. Amikor a zsír elolvadt, a víz pedig forr egyszerre hozzáadjuk a 20 dkg lisztet és addig keverjük, míg összeáll. Levesszük a tűzről és amíg forró a massza EGYENKÉNT belekeverjük a tojásokat. Mindegyik tojással külön-külön jól elkeverjük. Sütőlapra diónyi halmokat helyezünk és hagyjuk egy órát pihenni.
Az égetett tésztának nagyon fontos a sütési módja: egyenletes, jó meleg sütőbe tesszük. A sütő ajtaját tilos kinyitni, mert a tészta összeesik. 15-20 percnyi sütés után 5 percig alacsonyabb hőmérsékleten ropogósra sütjük.

Egy ismerősöm azt mondta, hogy azért nem készít házilag képviselőfánkot, mert nem akar kínlódni a habzsákkal. Akkor az Ő kedvéért és azok kedvéért, akik szintén nem habzsákpártiak megcsináltam habzsákos és kanállal formázott változatban is. A különbség alig látszik.



A habzsákos változat (bár idétlenül, felülről fényképeztem, és így nem látszik a magassága).



Itt pedig a kanállal formázott változat (ez így icipicit zömökebb, de túl nagy különbség nincs a kettő között)

Most már csak azt nem értem, hogy én miért szöszmötölök a habzsákkal? :))