2013. augusztus 14., szerda

Snickers torta - a nagy ízteszt




Sok külföldi, főleg amerikai tortás oldalt nézegetek, és néhanap belebotlok egy-egy csodába. A hosszú, forró nyári napokon nem volt kedvem marcipánnal bevont tortát készíteni, de megláttam ezt a gyönyörűséget és muszáj volt megsütnöm.



A Snickers torta eredetiben


A problémám az volt, hogy sem a brownie-ért, sem a sajttortákért nem vagyok oda, azt pedig végképp nem tudtam elképzelni, hogy a sajttortába még mogyoróvajat is tegyek. Így saját ízvilágomhoz próbáltam igazítani ezt a remek sütit. Egy könnyebb tejszínes krémet képzeltem el, de megkérdeztem egy igazi szakértőt a Répatorta blog háziasszonyát, Ottit, aki a francia cukrászat elkötelezett híve (és nem mellesleg osztálytársam volt a cuki-suliban), milyen krémet képzelne el ő ehhez a sütihez. Otti határozottan Ricottás-tejszínes krémet javasolt. 

Ennek kapcsán született meg a nagy családi-baráti tortateszt: elkészítettem mindkettőt (kétszer is!) és 15 emberrel kóstoltattam meg őket. Túl nagy különbség nem volt közöttük, de a végeredmény 12-3 arányban a Ricotta-tejszín javára dőlt el. Minden Ricotta szavazó azt mondta, hogy könnyebbnek, kevésbé telítőnek érezte a tejszínessel szemben, és kevésbé volt édes, jól érvényesült a Ricotta savanykás karaktere.

Megosztom Veletek mindkét receptet (bár sejtésem szerint itt is a Ricotta lesz a győztes, mert annak a hozzávalóit tudjátok megvásárolni egy átlagos boltban, a tejszíneshez cukrász cuccok kellenek).

A recept egy 16 cm átmérőjű zsúrtortához elég, egy hagyományos nagyságú 24-26 cm-es tortához szerintem nyugodtan duplázzátok a mennyiséget.

Piskóta
2 tojás
8 dkg kristálycukor
8 dkg liszt
1 evőkanál kakaópor
0,5 csomag sütőpor
0,3 dl olaj
0,3 dl tej

Az egész tojásokat a cukorral kihabosítom, majd hozzáadom az összes maradék összetevőt és simára keverem. 180 fokos sütőben megsütöm, majd hagyom kihűlni.


2 Snickers szeletet felkockázok és beborítom vele a piskótát. Meglocsolom csokiöntettel és karamell öntettel (én mindkettőből boltit használtam). 
Ezt követően körbefogom tortakarikával és elkészítem a krémet.

Ricottás tejszínes vaníliakrém
1 doboz Ricotta
2 dl kemény habbá vert állati tejszín (ha nem akarod túlverni, és biztosra akarsz menni használhatsz növényit)
ízlés szerint vanília paszta vagy vanília aroma
ízlés szerint porcukor
1 vaníliás cukor

A felvert tejszínt belekeverem a Ricottába, porcukorral, vaníliás cukorral és vaníliával ízesítem, majd a tortára simítom.

Tejszínes vaníliakrém
65 gr Natúr ízű tejszínstabilizáló fond (Gréta Ice webshopjában kapható)
4 dl felvert tejszín
vaníliapaszta ízlés szerint (szintén Gréta Ice-nál beszerezhető)

A fondot összekeverem 80 ml vízzel, vanília pasztát keverek bele, hozzáadom a felvert tejszínt és a tortára simítom.

Záró műveletként 3 szelet Snickers csoki felkockázok, a krém tetejét gazdagon beborítom vele és alaposan meglocsolom csoki- illetve vaníliaöntettel. Hűtőben alaposan lehűtöm, legjobb, ha egy éjszakát tölt a hidegen. 
Szerintem isteni! :)