2013. március 1., péntek

German chocolate cake - Német csokitorta




Mikor süteményt sütök, azt legtöbbször az alkotás öröméért teszem. (Asszem ezt mániának hívják...) E kreatív tevékenység iránti olthatatlan vágyamat jó ideig kielégítette a tortakészítés, amiben nagyon nagy kedvemet leltem mindig. Ha visszanézem a tortáimat a kezdetektől a mai napig, nagy örömmel tölt el,  milyen fejlődésen mentem keresztül. Persze nem akarok szerénytelen lenni, ezt a fejlődést természetesen csak magamhoz mérten ítélem meg. 
A családom először nagyon élvezte ezt a mániámat, aztán kezdték megunni a cukormasszával, marcipánnal bevont sütiket, tortákat. Emiatt mostanában ízben, látványban újdonságszámba menő sütiket, desszerteket készítek, aminek sokkal jobban örülnek. A tortát pedig meghagytuk az ünnepekre.

Süti-felfedező szörfölgetéseim során találtam rá erre a Német csokitorta névre hallgató naggggyon finom édességre, aminek az az érdekessége, hogy magyar és európai oldalakon alig találni róla információt, képet, receptet. Egy amerikai oldalon fedeztem fel, azt követően pedig sok amerikai oldalon is felfedeztem, így nem igazán értem, mitől az a neve, ami.... Ezért is írtam ki az angol nevét, mert ez (szerintem) egy amerikai német csokitorta.

Cukrász-oldalról nézve ezt a sütit, a fő fantasztikuma, hogy a töltelék alapanyagául szolgáló diót és kókuszreszeléket pirítani kell. Ettől a művelettől mindkettőnek hihetetlen intezívvé válik az íze. Engem teljesen lenyűgözött. 
Kizárólag csak azok készítsék el, akik szeretik a kókusz aromáját, mert a pirítástól tényleg erőteljesek lesznek az ízek és a dió nem fogja elnyomni a kókusz zamatát. Úgy tudnám a legjobban leírni, hogy nagyon finom, markáns dióízt érzünk egy határozott kókusz utóízzel.

Ezt a receptet én "magyarítottam" remélem sokak elégedettségére (rajtam kívül).

Piskóta
Egy gáztepsiben sütöttem 2 lap kakaós piskótát a kedvenc piskótareceptemmel. 3 tojásból készítettem, hogy ne legyen magas. Recept: ITT

A kész piskótalapokat félbe vágtam és a következő krémmel töltöttem be:

3 dl tejszín
1,15 dl kókusztej
24 dkg kristálycukor
3 nagy tojássárgája
3 dkg vaj
20 dkg pirított dió apróra vágva (nem darálva!)
25 dkg pirított kókuszreszelék

Egy serpenyőben megpirítjuk a diót. Nehezen kezd majd pirulni, de aztán pillanatok alatt szénné ég, ezért folyamatos felügyelet mellett pirítsuk. Ha megpirult, éles késsel aprítsuk fel. Ezt követően pirítsuk meg a kókuszt is. Egy tálban keverjük össze a dióval és tegyük a tetejére a 3 dkg-os vajdarabkát.

A tojássárgáját egy közepes lábosban keverjük habosra a cukorral, majd adjuk hozzá a tejszínt és kókusztejet. Lassú tűzön addig főzzük, míg sűrűsödni kezd. 
A tejszínes krémet forrón öntsük rá a dió-kókusz keverékre és addig keverjük, míg a vaj elolvad. Visszahűtjük szobahőmérsékletűre.

A piskótát betöltjük a krémmel, a tetejét csokimázzal vonjuk be.
Teljesen a szerelmese lettem a tükörfényes csokiglazúrnak, ezért azzal borítottam be a tetejét. Receptje ITT található.