2013. március 1., péntek

Tormás húsgombócleves




A sütik mellett levesmániás is vagyok. Leves téren is nagyon tudok örülni egy új ötletnek, új íznek. Ennek a levesnek már a neve is nagyon megfogott. A torma és sertéshús összetevők miatt azonnal a Húsvétra asszociáltam és már összefutott a nyál a számban. Lelki szemeim előtt megjelent az isteni házi főtt sonka, a házi készítésű torma, tojással és puha foszlós kaláccsal. Hmmm....
Ám a végeredmény nagyon meglepő volt. A torma miatt egész más ízvilágra számítottam. Olyan tormásra.... :) De nem! A torma csak illatában volt érzékelhető, viszont az ízét egy intenzív, tartalmas húslevessé varázsolta. Ezt a recept szerzője le is írta blogjában, de nem akartam elhinni. 
Óriási húsgombócok is kerültek a levesbe, amitől igazán tartalmas lett. 
Nagyon ízlett mindenkinek, biztos, hogy többször készítem még.

Hozzávalók:
3 sárgarépa
2 petrezselyemgyökér
1 negyed zeller
1 fej vöröshagyma
1 evőkanál ecetes torma
só, bors, ételízesítő
olaj

A gombócokhoz
0,5 kg darált sertéscomb
4 evőkanál búzadara
1 tojás
só, bors, petrezselyemzöld

A sárgarépát, zöldséget, zellert, hagymát megtisztítjuk. A répát és petrezselyem gyökeret felkarikázzuk, a zellert, hagymát egészben hagyjuk. (Aki szereti a zellert, az kockázza fel azt is, én csak ízesítésként használom.)
A zöldségeket kevés olajon dinszteljük, majd felengedjük vízzel, ízlés szerint sózzuk, fűszerezzük borssal és ételízesítővel. Lassú tűzön főzzük.

A gombócokhoz a darált húst a tojással, darával, sóval, borssal, petrezselyemzölddel összedolgozzuk. Mikor a zöldségek félig megpuhultak, a húsos masszából gombócokat formálunk és beletesszük a levesbe.
Ha a zöldségek már puhák, a gombócok megfőttek, belekeverjük az evőkanál tormát.

Viszonylag hamar elkészül és kiváló helyettesítője a húslevesnek. Vasárnaponként időhiányban szenvedőknek (lásd én) kifejezetten ajánlom! :)

Eredeti recept: ITT