2012. október 25., csütörtök

Shit cake :)))))

A héten Halloween-süti dömping volt a konyhámban. Két keresztlányom Viki és Panna kérésére sütöttem egy iskolai Halloween partyra. Nem ronthatom el a meglepetést, mert a buli holnap délután lesz, ezért még nem nyilvánosak a fotók. Azonban eszembe jutott egy "hasonló" témájú torta, ami nagyon megosztó volt. Voltak, akik viccesnek találták, voltak akik elborzadtak tőle, én nagyon bírtam. Cukrász szempontból pedig a szélsőségek tortája volt.

Van egy kedves, nagyhumorú baráti társaság városunkban, akik életében a konditerem a közös pont. Egyikőjük a szennyvíztelep Igazgatója (nagybetűvel, mert egymás közt is csak Igazgató úrnak szólítják). Nos elérkezett az Igazgató úr születésnapja és a kedves haverok engem szemeltek ki a megtisztelő feladatra, hogy készítsek egy szennyvíztelep témájú tortát. 

A tortázással kapcsolatosan el kell mondanom, hogy nem vállalok tortát megrendelésre, kizárólag családnak, barátoknak sütök, azonban, ha valaki olyan tortát szeretne, ami beindítja a fantáziámat, akkor nyert ügye van. Ilyen szerencséjük volt a fiúknak is, mert azonnal elkezdett kattogni az agyam, hogy mit lehet ebből kihozni, és ismerve őket, mennyire lököttek, tudtam, hogy a végletekig elmehetek a hülyeség irányába.

Rögtön szóltam Era barátnőmnek, aki majd többször fel fog bukkanni a blogon, mivel Ő az, aki szobrászkodás terén mindig a segítségemre van. Igazi művész!! Szóval szóltam Erának, aki pedig rögtön szólt az ő barátnőjének, Ancsának - aki szintén szeret cukrászkodni -, hogy alkotótábort tartok a konyhámban. :)))

Hárman díszítettük ezt a tortát, amit nem minősítenék, mindenki döntse el mennyire megfelelő az ízlésének.





Az alapkoncepció az volt, hogy a tortán ötvözzük a munkát és a hobbit. Aki szennyvíztelepen dolgozik, az tudjuk mivel bánik... (Csak remélni merem, hogy amivel bánik, azzal nem kenődik... hahahaha). Szóval az input alapanyag kapott fő szerepet, minden járulékos elemmel, mint légy, giliszta, patkány. 
Egy szennyvíztisztító medencét is alkottunk, amiben az Igazgató úr, épp a napi edzését végzi,  "a munkája a hobbija" jeligére :)))
A tisztítómedence két oldalán próbáltuk ábrázolni a szakmai folyamatot, vagyis a szennyvíz bemegy a medencébe, a tiszta víz pedig távozik.


A bementi oldal...



Az Igazgató Úr :))



A "késztermék".

Hogy miért volt a szélsőségek tortája? Ennyi finomságot talán egy tortámba sem tettem. A kupacok nagyon finom Lübecki marcipánból készültek, a szennyvíz Martiniből volt a zselésítve, a tiszta víz pedig Curacao likőrből. Ebben a tortában minden benne volt... 
....de nem tudtam volna beleharapni. :)))