2012. október 2., kedd

Union Jack, avagy angol zászló torta


Lányom angol tanárnőjének készült az osztály kérésére.




Nagyon szerettem ezt a tortát, az egyszerűségétől volt nagyszerű....




Ezeket az eszközöket használtam: 
- vonalzó és pizzavágó a csíkok és háromszögek kivágásához
- arc-formájú gipszkiöntő 
- rugós virágkiszúró két méretben innen






Kimértem a csíkokat és pizzavágóval vonalzó mentém kivágtam. A csíkokat ecsettel enyhén megnedvesítettem és így ragasztottam a tortára. Vigyázzunk, ne áztassuk el, tényleg csak "vékonyan" kenjük meg!



A cukormasszát belenyomtam a gipszkiöntőbe. A "hajkoronához" fokhagymanyomót használtam, úgy nyomtam rá a fejre a piros cukormasszát. Virágdrótot egy ceruza körül szemüveg formára hajlítottam és rányomtam a fejre. A virágokat a virágkiszúróval kiszúrtam és szintén kevés vízzel rögzítettem A közepébe cukorgyöngyöt nyomtam.



A három színből nagyobb méretű darabokat vágtam, és lágy "selyemként" ráncoltam. 


Az alsó szint csokitorta, a felső Duna-szelet volt. Állítólag nagy sikert aratott.