2013. január 18., péntek

Húsleves




A húsleves a legcsodálatosabb leves, mivel nem ehetsz belőle két egyformát. Mindenkinél más az íze, mindenkinek megvan a maga húslevese, amelynek receptje anyáról száll a lányára, így őrizve és továbbadva a család húsleves-hagyományát. 
Én leginkább karajcsontból és egy kicsi karajdarabkából készítem.

Hozzávalók
Húsos karajcsont
20-30 dkg sertéskaraj
6-8 szál sárgarépa
2 szál petrezselyem
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 zöldpaprika
Fűszerek:
egész fekete bors (jó evőkanálnyi)
sok-sok zöldség zöldje
2 húsleves kocka
őrölt szerecsendió (én reszelem bele, nem tudok mennyiséget mondani, - úgy érzéssel...)
2-3 szem szegfűbors

A húslevest hideg vízben tesszük fel főni. A vízbe beletesszük az összes hozzávalót, nyersanyagostól, fűszerestől és legalább 4-5 órát főzzük lassú tűzön. Elvileg nem szabad felforralni, mert attól zavaros lesz, nem pedig szép sárga, azonban én azt vettem észre, ha a főzési idő vége felé egy kicsit felcsavarom a gázt és egyet rottyantok rajta, azaz rövid ideig mégiscsak hagyom forrni, akkor sokkal jobban "kijön" az íze.
Mikor a leves megfőtt, azaz puhák a zöldségek és a hús is, akkor levesszűrőn átszűrjük. A húst és zöldségeket vagy külön tálon tálaljuk és mindenki kedvére válogat belőle, vagy felkockázzuk és a leszűrt levesbe tesszük.
Az átszűrt levesből egy keveset kis lábosba teszünk és kifőzzük benne a cérnametéltet. A cérnametéltet közvetlenül tálalás előtt tesszük a levesbe, mert zavaros lehet tőle.