2013. január 14., hétfő

Borhabtorta




Apukám 69. születésnapjára készült a torta. Bár nem szeretem a habos-babos tortákat, de most egy kicsit be kellett adnom a derekam, mert apu viszont a marcipánt nem szereti . Így kapott csokilapokból, tejszínből és szőlőből álló külsőt, ami szerintem jól harmonizált a belső tartalommal. Belül két vékony piskótalap között vastagon nagyon finom, lágy, könnyű borhabkrém volt.
Az oldalát csokilapokkal díszítettem. A megolvasztott étcsokit szőlőlevél mintás csokoládé-transzferfóliára kentem fel, hűtőben megdermesztettem és a lapocskákkal körberaktam a tortát. 
A szőlőszemeket kettévágva raktam a torta tetejére és nem kentem le zselével, mert naturan jobban tetszett a látvány.
A csokilapok és szőlőszemek közötti kis hézagot tejszínkupacokkal töltöttem ki, ami ízében harmonizált a borhabbal.
A sok marcipán- és cukormassza bevonatos torta után az újdonság erejével hatott, de azt gondolom maradok a kaptafánál. :)

Íme a recept. 3 tojásból sütöttem "elronthatatlan" piskótát. A lapot kettévágtam és az egyiket visszaraktam a tortagyűrűbe. A következő krémmel töltöttem meg:

Borhab
4 dl fehér édes bor
fahéj, szegfűszeg
20 dkg cukor
4 tojás sárgája
5 dkg liszt
25 gramm zselatin
1 dl víz
6 dl tejszín

A lisztet elkeverjük 1 dl borral és a 4 tojás sárgájával. A maradék bort a cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel feltesszük főni (a fűszereket célszerű fűszergömbben, ennek hiányában gézbe csomagolva a borba tenni. így később nem kell szűrni, csak kiemelni a forralt borból). Amikor felforrt, szép lassan hozzákeverjük a tojásos keveréket és folyamatos kevergetés mellett együtt is felforraljuk. Kihűtjük a krémet.
A zselatint feloldjuk a vízben, a tejszínt kemény habbá verjük. A zselatinhoz hozzáadunk egy kanál tejszínt majd az összes zselatint óvatosan belekeverjük a tejszínbe. Végül a tejszínt és a boros krémet óvatosan összeverjük, ügyelve arra, hogy ne törjük össze a habot.

A piskótára öntjük a borhabkrémet, tetejére tesszük a másik piskótalapot és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap lehet kedvünk szerint díszíteni.
Lágy, könnyű, nem túl édes torta, főleg azoknak ajánlva, akik szeretik a bort.