2012. december 5., szerda

Királyfi szelet




Közeledik a karácsony és szeretném megosztani Veletek egy nagyon finom süti receptjét, ami ízében, összetevőiben - szerintem - illik az ünnephez. Az eredeti recept ITT található. Alakítottam rajta egy kicsit, úgy is mondhatnám, hogy csak a legfinomabb részét tartottam meg. :))

(Elnézést kérek a rossz fényképekért, de nagyon gyorsan készültek, a beállítás sem volt jó és a fehér tányér sem volt nagy ötlet, de remélem nem veszi el kedveteket.)



A tészta hozzávalói:
6 tojásfehérje
13 csapott evőkanál kristálycukor
1 púpozott csésze vagdalt meggy (nekem egy üveg meggybefőtt ment bele)
1 púpozott csésze vagdalt dió  (én azt a Milka-s csészémet használom, amit a Mikulás hozott, szerintem 3 dl-es) - lemértem: csurig töltve tényleg 3 dl-es :))
1 csomag vaníliás cukor
1 csésze liszt
0,5 csomag sütőpor

Előkészületként a meggyet és a diót felvágjuk. A kisebb meggyszemeket felezzük, a nagyobbakat negyedeljük. A diót nem(!) daráljuk, hanem szép vékony szeletekre-szálakra vagdaljuk.
A tojásfehérjét egy-két csepp citromlével és egy csipet sóval kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a cukrot és azzal verjük tovább, míg kemény, fényes habot kapunk.
Ezt követően - nem keverőgéppel, hanem keverőlapáttal - hozzáadjuk a sütőporos lisztet, amibe beletesszük a diót és meggyet (ha liszttel.elkeverve adjuk hozzá, akkor nem tud leülni a süti aljára).
Egy 25x35 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelünk és beleöntjük a masszát. 180 fokon kezdjük sütni, majd 10 perc után levesszük a hőfokot 150 fokra és így sütjük tovább, míg szépen megbarnul a teteje.
Amíg hűl elkészítjük a krémet.

Krém hozzávalói:
6 tojássárgája
1 egész tojás
10 csapott evőkanál kritálycukor
25 dkg margarin vagy vaj

A tojássárgákat az egész tojással és a kristálycukorral kihabosítjuk, ezt követően gőz fölött addig melegítjük, míg a hőmérséklete az ujjunknak kellemetlen (csípős) lesz. Mikor kihűlt hozzákeverjük a margarint (vajat).

Csokimáz
Tortabevonó
olaj

Én 2 tábla tortabevonót használtam, 2-3 evőkanál olajjal felmelegítettem és a krémre kentem. (Villával kicsit mintáztam a mázat.)

Nagyon finom sütemény, szívből ajánlom, mert eddig mindenkinek nagyon ízlett!


Kis marcipándísszel az ünnepre hangolva.