2013. április 7., vasárnap

Fanni szegecses tortája




Fanni 17 éves lett. Az Ő szülinapja azért is emlékezetes, mert két éve neki készíthettem életem első dísztortáját (amit a legnagyobb jóindulattal sem lehet DÍSZtortának nevezni, de valahol el kellett indulni az úton).
A kezdetek óta némi fejlődés azért tapasztalható a munkáimban, de Fanni nagy gonddal tervezett tortái mindig hatalmas feladatot jelentenek. Már a legelső tortámnál sem kímélt: rózsaszín alapon fehér zebramintás tortát kért a tetején szivárvánnyal és pillangókkal. Egy abszolút kezdőnek, azért nem volt "kismiska". 
16. szülinapi Louis Vuitton tortáját hárman  festettük órákon keresztül, hogy minden egyes apró részlet, díszítő elemecske a lehető legtökéletesebb legyen.

Most, hogy betöltötte 17. életévet - és ezzel megkezdtük 3. tortaszezonomat - ismét sikerült meglepnie. Már január óta tervezte a tortát, és abban teljesen biztos volt, hogy szegecsek és halálfejek lesznek a fő motívumok. Atyaég!!! Nem volt könnyű azonosulni a feladattal. Sorra készítettem már a családnak barátnőknek a nőcis, csilli-villi, színes, strasszos, tollas tortákat, és akkor előáll a lányom a halálfejekkel, szegecsekkel. 
Plusz megspékelte még egy kéréssel: az alsó szint fodros ombre legyen, a torta színe pedig piros-fekete-arany. Pafff.....

Nem akarom hosszasan ecsetelni, hogy milyen nehézségek elé állított, de még soha nem készítettem fodros tortát. Nem egy bonyolult technika, de megköveteli a sok gyakorlást. A másik gondom a piros "ombre-sítése" volt, mivel tudjuk, ha a pirosnak világosabb árnyalatait akarjuk elérni, nagyon rövid úton elérkezünk a rózsaszínhez. A rózsaszín pedig üti a pirost. 
A szegecsek elkészítése végtelenül egyszerű volt, de minden bronzszínű volt a konyhában és a szegecsek sem voltak túlságosan együttműködőek, mikor ragasztottam őket a helyükre.



Elkészült a torta a megrendelés szerint: ombre fodrokkal, szegecsekkel, halálfejekkel. Összhatása egész jó volt. Hála Fanninak megint megismertem egy új technikát.

A torta alsó szintje a kedvenc, már-már hagyományos csokitortám, felül pedig fehércsoki-mousse torta volt eperdarabokkal. A fehércsoki krém receptje: ITT.


Ő az én gyönyörű lányom és a szülinapi tortája!
Isten éltessen Fancsi!