2013. december 1., vasárnap

Angol citromkrém - Lemon curd



Nem mondható rólam, hogy nagy citrom rajongó vagyok, de a Lemon curd-del, az angol citromkrémmel már régóta szemeztem. A hozzáfűzött reményeket messzemenően felülmúlta, ez a selymesen lágy, édesen fanyar citromcsoda.

Én linzerkosárkákba töltöttem, de kiválóan felhasználható pohárkrémekhez, sütemények ízesítésére, vagy csak úgy, kanalanként elnyalogatni.

Aki hozzám hasonlóan nincs oda a citromos sütikért, szerintem tegyen egy próbát, aki pedig a citromos ízek kedvelője ki ne hagyja. Eredeti recept: Zamat és illat blogon.

Hozzávalók
3 citrom
30 dkg cukor
8 dkg vaj
5 tojás
1 evőkanál étkezési keményítő

A citromokat megmossuk, a héját lereszeljük, a levét kifacsarjuk.
Az egész tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a felolvasztott, de nem túl meleg vajat. Hozzáadjuk a citromok levét és héját.
Gőz felett kevergetjük kézi habverővel, míg besűrűsödik. Amint sűrűsödik hozzáadjuk a kevés hideg vízzel feloldott keményítőt, és kb. 1 percig kevergetjük még a gőz felett.
Kihűtjük a krémet és felhasználásig a hűtőben tároljuk.